ראשי | ניו אייג | מיסטיקה וקבלה | אל תחכו לגלגול הבא

אל תחכו לגלגול הבא

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

החיים שלנו כתובים כמו רצף של סצנות בסרט. כשהתסריט מגיע אל נקודת השיא, שהיא המפגש עם חכמת הקבלה, עוברות המושכות לידיים שלנו ואנחנו קובעים את הקצב. רק אז אנו מתחילים להתגלגל. כל גלגול הוא שלב בהתפתחות הרוחנית שמקרב אותנו אל הבורא.

אל תחכו לגלגול הבא אל תחכו לגלגול הבא

אחת השאלות המסתוריות והמסקרנות ביותר כל אחד מאיתנו היא: מה קורה לנו לאחר המוות? מה קורה שם בשנייה שאנו עוצמים את עינינו, לאן מתגלגלת הנשמה, ומהו באמת גלגול נשמות על פי חכמת הקבלה? ספר הזוהר, חושף בפנינו את הסודות הכמוסים ביותר של ההוויה.

דברים שרואים משם לא רואים מכאן
"'אם לא תדעי לך היפה בנשים': הקב"ה משיב לנשמה, אם את באת, ולא הסתכלת בחכמה מטרם שבאת לכאן, ואינך יודעת את סודות העולם העליון, צאי לך, אין את ראויה להיכנס לכאן בלי ידיעה... היינו שתתגלגלי פעם שנייה לעולם" (הזוהר, שיר השירים).
המקובלים, חוקרי המציאות, לא "שבו" מהמוות כדי לספר לנו מה מתרחש שם, אלא חוו בו זמנית את העולם שלנו ואת העולם הרוחני. המפתיע ביותר הוא שהם קבעו שלא צריך למות כדי להכיר את "העולם הבא", אלא אפשר וגם צריך להגיע להרגשה הזאת עוד בחיינו.
הם השאירו בידינו שיטה שמקנה לכל אחד מאיתנו את האפשרות להגיע לאותם גילויים נפלאים שהם חוו. כדי להבין את הדברים הללו עלינו להבין מהם חיים, מהו המוות, ולהסיר את המסתורין שאופף את גלגול הנשמות.

גלגל ענק
"אין כאן בעולמנו שום נשמות חדשות על דרך התחדשות הגופות" אומר בעל הסולם במאמר "השלום", "אלא רק סכום מסוים של נפשות, באות ומתגלגלות על גלגל שינוי הצורה... ולפיכך נבחנים כל הדורות מעת תחילת הבריאה עד לגמר התיקון כמו דור אחד שהאריך את חייו כמה אלפי שנה עד שהתפתח ובא לתיקונו" הוא ממשיך ומזעזע לחלוטין את כל מה שחשבנו שאנו יודעים בנושא.
את ספרי הקבלה חיברו אנשים שחיו את חייהם בעולם כמו כולנו, אלא שבשלב מסוים הם פגשו בשיטה שבאמצעותה התעלו להרגיש מציאות גבוהה יותר. במדרגה רוחנית זו נחשפו בפניהם סודות הבריאה, והם חוו מציאות שנמצאת מעל למגבלות הזמן, החומר, החיים והמוות. כתוצאה מכך הם ראו את מעגל החיים כתהליך התפתחות רוחני רצוף המורכב מסדרת שלבים.
הם גילו שלתהליך זה יש תכלית אחת: להעביר את האדם להרגשת החיים הנצחית והשלמה. את התכלית הזו האדם מממש כשהוא עובר משלב רוחני אחד למשנהו. כל שלב כזה נקרא "גלגול".

מחיים לחיים, מרצון לרצון
על פי הקבלה כל אחד מאיתנו מגיע לעולם עם "חבילה" של רצונות, מעין מטען גנטי רוחני. אנו מכירים את המטען הגנטי הגשמי שעימו נולד כל אדם. היום כבר ידוע שמטען ייחודי זה מעצב את אישיותו ומקנה לו תכונות ויכולות. בדומה לכך משמש המטען הגנטי הרוחני שקיבלנו כיסוד להתפתחות הרוחנית שלנו. יסוד זה הוא שקובע את נקודת המבט שלנו על החיים ומעצב את האופן שבו נחווה רגשות ומחשבות. הוא גם המכתיב את מהלך האירועים שצפוי לנו, ושנסתר מעינינו.
המקובלים מסבירים שכדי להתקדם ולהתפתח לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר ולהתחיל באמת את התהליך שלשמו נוצרנו, על כל אחד מאיתנו לעבור הכנה. לכן עובר כל אדם סדרה של תקופות חיים מתחלפות. בכל תקופת חיים כזו, האדם צובר רצונות שאותם הוא יפתח בהדרגה מתקופת חיים אחת לשנייה. ברגע שסיים לממש את רצונותיו בתקופת החיים הנוכחית, הוא מפסיק להרגיש את העולם הזה. לחוסר הרגשה זה אנו קוראים "מוות". בניגוד לאמונה הרווחת בקרב העם, החלפת הגוף בין תקופת חיים אחת לשנייה אינה נחשבת על פי הקבלה לגלגול של נשמה.
כך מתקדם האדם על ציר ההתפתחות ממהלך חיים אחד למשנהו, מרצון לרצון, עד שהוא מגיע לנקודת המפנה. בנקודה זו נולד בו רצון רוחני חדש הנקרא "נשמה". מרגע זה ואילך הנשמה תתחיל להתפתח תוך טיפוס במדרגות ומעבר של מצבים רוחניים. רק מנקודה זו אנו מתחילים להתייחס למה שהאדם עובר כגלגול, מכיוון ש"גלגול" בקבלה קשור רק בהתפתחות הרוחנית של האדם.

הצופן הגנטי של המציאות
המקובלים שעברו את התהליך הזה והגיעו לפסגת הסולם הרוחני, מגלים שהמציאות כפי שאנו חווים אותה, מונעת על ידי מנגנון רוחני עצום. מערכת מורכבת זו מנהלת את העולמות הגשמיים והרוחניים על כל מה שקיים בהם.
נסו לדמיין לעצמכם מעין מאגר מידע אדיר ממדים שמכיל מידע על כל מה שהיה ועתיד להיות, על כל מה שעברנו ועל מה שעוד צפוי לנו. בתוך המנגנון הזה צרובים כל תהליכי החיים ולצידם גם העולמות הרוחניים והנשמות. לצופן הגנטי הזה של המציאות קראו המקובלים "רשימו".
הרשימו הוא הדי.אן.איי (D.N.A), "הגנום הרוחני" שלנו, והוא האחראי להעביר את כל הבריאה תהליך התפתחותי, שבסופו יחיה כל אחד מאיתנו בהרמוניה שלמה ובאיזון עם הכוח העליון.

כותבים את התסריט של החיים
ה"רשימו" מצוי בכל אחד מאיתנו, מפעיל ביד נעלמה את מהלך חיינו הגשמי, ואת התפתחותנו הרוחנית. הוא מעביר אותנו ממצב למצב, וכמו מקרן קולנוע מקרין לתוך חיינו סדרה של תמונות: אנו צוחקים, עצובים, גדלים, מתאהבים, מצליחים, כועסים, לומדים, עושים כושר, מקימים משפחה... לסדרת התמונות הזו, שמצליחה להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, אנו קוראים "החיים שלנו".
בשלב מסוים קצב התחלפות התמונות נעשה איטי יותר... אנו מזדקנים, ולנגד עינינו מוקרנות התמונות האחרונות של חיינו. בנקודה מסוימת המקרן נכבה, והמסך מוחשך כמו בסרט שהופסק באופן פתאומי. למצב הזה אנו קוראים "מוות".
ואז המקרן מיד נדלק שוב, סדרה של תמונות חדשות מופיעה ואנו עוברים למימוש הרשימו הבא, לתקופת חיים חדשה. הסרט של חיינו שוב יוצא לדרך. כל מה שאספנו, ראינו, למדנו ורכשנו בעולם הזה, נעלם והופך לנטיות ולתכונות שאיתן אנו ניוולד בתקופת החיים החדשה. הפעם אנו כבר נולדים עם "חבילת תכונות חדשה", אולם סדרת המצבים וההתרחשויות החדשה שבפניה אנו ניצבים, נעשית מורכבת יותר ודורשת מאיתנו התמודדות עמוקה ורצינית יותר.
הרשימו החדש יזמן לנו סדרת מצבים שמותאמת במיוחד להתפתחות שנעבור בתקופת החיים הנוכחית. הוא קובע לכל אחד מאיתנו כמה זמן נחיה, לאיזו משפחה ניוולד ומה נחווה בחיינו. אך כאמור המנגנון הרוחני אינו מתנהל בצורה אקראית, והוא מתוכנת לפרטי פרטים כדי להביא אותנו להשגת מטרת החיים. הוא מפתח אותנו מרצון אחד למשנהו, עד שאנו מגיעים למימוש הרצון המפותח ביותר, הרצון לרוחניות. רק ברגע שיתעורר בנו רצון זה, נתחיל בתהליך הגלגול שעליו דיברו המקובלים.

הגלגול האחרון
התעוררות הרצון לרוחניות נקראת בקבלה "הולדת הנשמה". עתה, לראשונה אנו יכולים להתחיל את התפתחותנו הרוחנית. עד כה הרשימו התממש רק ברמה הגשמית והוביל אותנו דרך תקופות חיים מתחלפות. החיים שלנו נעו מתוך שגרה, ולא הצלחנו למצוא משמעות מיוחדת והסבר לקיומנו. כלומר, תהליך הגלגול הרוחני טרם התחיל עבורנו.
אולם עתה אנו מצויים בנקודה חדשה שבה כבר הבשלנו לתחילת התפתחות הנשמה. ההתפתחות האמיתית של הרשימו - התפתחות הנשמה שלנו - תתחיל במפגש עם השיטה שמספרת לנו על הגלגולים בעולם הרוחני. מנקודה זו ואילך התפתחות הרשימו והתאוצה שלה תלויות רק באדם, בבחירה שלו. כשאנו פוגשים בחכמת הקבלה, ביכולתנו להכניס אל תוך חיינו את האמצעי היחיד שיְפַתח את הרשימו מגלגול לגלגול ברמה שונה ממה שהכרנו עד כה.
הכוח הרוחני שנשאב מהקריאה בספרי הקבלה המקוריים, הוא שיביא אותנו להרגיש את המציאות האמיתית. לא עוד תמונות מדומות שמוקרנות אל תוך חיינו, אלא חוויה של מציאות אמיתית שמתגלה לעינינו במלוא הדרה ולכל עומקה. המדרגות הרוחניות שנחווה ישנו את האופן שבו אנו תופסים את המציאות. נתחיל לגלות את הכוחות הנעלמים שמפעילים את העולם שלנו ונבין את הסיבות למתרחש בו.
חכמת הקבלה מאפשרת לאדם להתחיל בתהליך הגלגול של נשמתו, כלומר להחליף מדרגות ומצבים רוחניים מבלי שיצטרך לסיים את חייו הגופניים. כל החלפת מצב רוחני נחשבת לגלגול חדש, וכל גלגול מקרב אותו לאיזון מושלם עם הכוח העליון, עם הבורא.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

קבלה, מיסטיקה, מיסטיקה וקבלה, גלגולים, הגלגול הבא