ראשי | ניו אייג | מיסטיקה וקבלה | הרהורים על משמעות החיים

הרהורים על משמעות החיים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

החיפוש אחר משמעות החיים הולך אחורה בזמן עד ליום בו נברא האדם. מאז ועד היום אנחנו מחפשים תשובה פשוטה לשאלה כל כך עמוקה: למה אנחנו חיים?

הרהורים על משמעות החיים הרהורים על משמעות החיים

גדולי הפילוסופים, פסיכולוגים, הוגי דעות ואנשי דת ניסו בכל תוקף למצוא תשובה לשאלה הזו. אבל אם תשאלו אנשים ברחוב למה אנחנו חיים, ככל הנראה לא תמצאו תשובה מספקת. בעידן בו כולם נמצאים במרדף אינסופי אחר קריירה, כסף ומה לא? למי יש זמן לעצור ולחשוב בשביל מה ולמה אני חי?

איפה הכול התחיל?
מאז ימי האדם הראשון ועד ימינו אנו מחפשים משמעות, ואת אחת ההוכחות לכך ניתן למצוא בסיפורו של אברהם אבינו. אברהם לא הסתפק בעבודת האלילים שהייתה נהוגה בתקופתו ושאף לקשר רוחני עמוק יותר, משמעותי יותר עם איזשהו כוח עליון, כוח שמסובב את העולם ומניע אותו: "...התחיל לשוטט בדעתו ...ולחשוב ביום ובלילה, והיה תמה: היאך אפשר שיהיה הגלגל הזה נוהג תמיד, ולא יהיה לו מנהיג; ומי יסבב אותו, לפי שאי אפשר שיסבב את עצמו." (רמב"ם, משנה תורה, הלכות עבודת כוכבים, פרק א' הלכה ג').

אברהם חיפש משהו מעבר לחיים האלה. הוא חיפש את הכח הנצחי שמפעיל אותנו ואת הדרך להיות כמוהו - טוב ומיטיב לטובים ולרעים. אבל אברהם היה חריג בחברה הבבלית השאפתנית בה הוא חי וכך אולי גם בימינו. היום כמו אותם בבלים שישבו סביב אברהם, קל לנו להיסחף בזרמי החיים או לרדוף אחרי רגעים של תענוג חולף. למה? כי כולם עושים את זה, כי ככה חינכו אותנו ומי בכלל מאמין שאפשר אחרת?

משבר והזדמנות
על פי ספר הזהר התקופה בה אנו חיים, היא התקופה המשמעותית ביותר והקריטית ביותר לקיום האנושי. אנו חווים משברים עולמיים בתחום הכלכלה, החינוך, האקלים, משברים מדיניים ואיומים גרעיניים, התפרקות הגרעין המשפחתי ואלימות גוברת. לצד זה ישנו חיפוש אחר רוחניות אינסטנט, אחיזה במיסטיקה ואמונות טפלות וגם חזרה לדת הממוסדת. האם כל זה מוביל למשהו טוב?

על פי חכמת הקבלה, המשברים הללו דוחפים את האנושות כולה לידי חיפוש אחר אמת אחרת, אמת גבוהה שלא מסתפקת במה שיש לנו בעולם הזה. אנשים רוצים להגיע למקום ממנו הכול מתחיל, למקום בו הם מבינים את המחשבה המסתתרת מאחורי כל חלקי המציאות שלנו. ממש כמו שאברהם אבינו עשה בזמנו.

רבים מגלים במודע ובתת מודע כי מה שיש לעולם להציע כבר לא מספק. המילויים של כסף, כבוד, שליטה, קריירה לא מספקים כמו שהיה בעבר. למרות כל הידע והכסף שמסתובב בעולם מתעוררת באנשים רבים אותה שאלה מציקה שהטרידה את אבותינו - השאלה על משמעות וטעם החיים.

להשיג את הטוב המוחלט
חוכמת הקבלה אומרת כי כל העולם כולו נברא למעננו, למען שנגיע לטוב המוחלט- אושר, נצחיות, שפע בלתי מוגבל, פשוט הכול. כל אדם יכול להגיע אל השפע המובטח הזה אם ימצא את הדרך להכרת הכוח העליון, הכוח שגורם לגלגל הזה להסתובב. אבל איך עושים את זה?

אחד מענקי המקובלים של הדור האחרון- בעל הסולם- כתב בספרו תלמוד עשר הספירות כך: " אכן, אם נשים לבנו להשיב רק על שאלה אחת מפורסמת מאד, בטוח אנכי שכל השאלות והספיקות הללו יתעלמו מן האופק ותביט אל מקומם ואינם. והיינו השאלה הזעומה הנשאלת מכל בני ירד, שהיא: מהו הטעם בחיינו? ....עצם השאלה בעינה עומדת בכל תוקפה ומרירותה, שהרי לעתים היא פוגשת אותנו בלתי קרוא, ומנקרת את מוחנו, ומשפילתנו עד עפר, בטרם שנצליח למצוא התחבולה הידועה, דהיינו, להיסחף בלי דעת בזרמי החיים, כדאתמול. אכן, לפתרון חידה סתומה זו, דיבר הכתוב "טעמו וראו כי טוב ה'"...

הקבלה מסבירה כי מטרת המציאות היא להעלות את האדם לרמה שבה יהיה דומה לכח העליון שיצר אותו - אדם מלשון אדמה לעליון. בעלייתו לדרגת העליון, אוחז האדם בשני הקצוות של המציאות - בגופו הוא מצוי בעולם שלנו, ובנשמתו הוא בגובה הבורא. זוהי מטרת הקיום ואליה אנו מובלים.

הניתוק הרגשי והמעשי שלנו מהתהליך הכללי שמפתח את האנושות בעל כורחה גורם לתחושת אי סיפוק מהחיים. אך אם נלמד איך המערכת הכללית עובדת תתגלה בפנינו אפשרות להבין את המציאות בה אנו חיים. מתוך הרגשת הכח העליון הפועל בתוכנו יתמלאו כל החללים הריקים שלנו ותיווצר הרגשת שלמות, הרמוניה ונצחיות. שווה לנסות!

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

קבלה, מיסטיקה, מיסטיקה וקבלה, משמעות החיים, הרהורים על משמעות החיים