ראשי | ניו אייג | מיסטיקה וקבלה | גם אני יכול ללמוד קבלה ?

גם אני יכול ללמוד קבלה ?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד קבלה

גם אני יכול ללמוד קבלה ? גם אני יכול ללמוד קבלה ?

רוצים ללמוד קבלה? המאמר הבא נולד בעקבות שאלות רבות של קוראים המבקשים לדעת מה התועלת המעשית בלימודי קבלה? האם חובה להיות דתי על מנת לרכוש את החוכמה? האם מותר ללמוד קבלה למי שטרם מלאו לו ארבעים? יצחק אהרון משיב ומגלה כי כאשר הגעת לתקרת החוכמה שלך שם מתחילה חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה העתיקה קיימת אלפי שנים והשפיעה על כלל המין האנושי בגלוי ובנסתר. באלף האחרון חכמה זו הוסתרה ונשמרה לבני המעמד האינטלקטואלי בלבד. הם סברו שעצמה כה גדולה אסור שתהיה נחלת הרבים ויש להצניעה מהטעם שקיימת האפשרות לביצוע מהלכים דרמטיים בחיי האדם ובסביבתו. כך שאותה חברה מצומצמת שעסקה בלימוד הקבלה שמרה סודה בקנאות רבה.

הקבלה נולדה מתוך הצורך האנושי לקבל תשובות והבהרות למול שאלות נשגבות ולהיפתח בפני עולם מלא אפשרויות. בזוהר נאמר: "בהאי חיבורא דאיהו ספר הזוהר יפקון בה מן גלותא".(נשא דף קכד) כלומר: בגין לימוד חכמת הנסתר יוכל האדם להוציא עצמו מן הגלות הנפשית ולסלול את הדרך לחיים מלאי סיפוק. האר"י הקדוש קבע כי בדורות הללו "מותר ומצווה לגלות את החכמה" ועל כך הרחיב הר' יהודה אשלג בספרו "תלמוד עשר הספירות": " אם כן למה זה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד חכמת הקבלה, אמנם יש בזה דבר גדול וראוי לפרסמו,כי יש סגולה נפלאה לעין ערוך לעוסקים בחכמת הקבלה...כי כל אדם מישראל מובטח בסופו שישיג כל ההשגות הנפלאות. "דרך ארוכה עשתה חכמת הנסתר,שבעבר עסקו בה יחידי סגולה בלבד עד אשר נפתחו שעריה בפני ההמונים ומאז היא מתפשטת בכל העולם. זה המקום לציין כי קיים הבדל מובהק בין ללמוד קבלה ובין לעסוק בה. לא כל אדם יכול לעסוק בתורת הקבלה לא כל שכן להעמיק בסודותיה המעשיים.לשם כך עליו לרכוש את הכלים המתאימים ,להתמחות בתורת הנגלה במשך שנים רבות ולהבין את עומק הסוד.

משך שנים ארוכות הריני עוסק בייעוץ אישי ,בכל תחומי החיים, ומעניק לפונים אלי תשובות לדילמות קשות וכיצד למצוא זיווג,פרנסה טובה והצלחה בכל. כל זאת לאחר שנים רבות בהן למדתי, ועדיין לומד, את רזי הנסתר. אני מציין זאת משום שישנם אלה המגלים עניין רב בעולם הנסתר ומשתוקקים ללמוד את החכמה הנפלאה. היו שזיהו את רצון הציבור במעט מזון לנשמה, והקימו קורסים מזורזים ללימודי רוחניות וארזו את זה באריזה נוצצת הנקראת "לימודי קבלה". עליכם לדעת כי אין אפשרות לעשות קיצורי דרך ומיד ללמוד את הסגולות, הרפואות, המדיטציות והשימוש במאגיה כפי המובטח לכם בקורסים. תחילה יש להבין את המעטפת החיצונית של הקבלה ורק אז לחדור לעומקה של תורת הסוד, תהליך הנמשך שנים, הואיל וקבלה איננה חוויה מזדמנת אלא דרך חיים המעפילה לפסגות רוחניות גבוהות שיש בכוחן לחולל שינוי מהותי באיכות החיים.

מי יכול ללמוד קבלה
הרב קוק ענה על השאלה "מי רשאי ללמוד קבלה"? – "כל מי שרוצה!" ללא הבדל מעמד,השכלה או אורח חיים דתי או חילוני. הואיל והקבלה איננה דת אלא חוכמה המתווה את הדרך להבנת ולהכרת מהות הנשמה. ככלל, האדם הוא זה שקובע את קצב התפתחותו הרוחנית עד אשר מגיע רגע ההבשלה ואז הוא רשאי ללמוד קבלה, היות והתגלה בו הרצון והפתיחות לשינוי.

על כל אלה בינינו המגלים עניין בעולם הקבלה לדעת שזוהי פסגת הרוחניות, המיסטיקה וחכמת האמת המוחלטת בכל התקופות והזמנים.המילה "קבלה" פירושה "שנתקבל" ומציינת אוצרות ידע שהועברו באדיקות מדור לדור במשך אלפי שנים.הנחת היסוד הראשונה בקבלה קובעת שאמת היא יחידה ואין בילתה ועל פיה קיימים חוקים רוחניים ברורים המשפיעים על כלל המין האנושי ללא הבדל גזע מין ודת. השנייה קובעת שלכל דבר, מעשה או מחשבה בעולם הגשמי יש מקבילה בעולם הרוחני. קרי, קיימת קורלציה מדויקת להפליא.

כיום, להבדיל משנים עברו רבים מן הלומדים קבלה ומתעניינים בה מגיעים מהעולם החילוני ומתרבויות שונות. החוט המקשר ביניהם מסמן את הרצון להעשרת המודעות הפנימית ואת השתוקקות הנשמה למזון רוחני מעבר לחיי החומר ומימד הזמן. מעצם הריקנות הנפשית והתהיות הרבות המציפות את מוחו של האדם החושב נסללת הדרך המובילה אל עולם ההבנות והסיבות הנקרא חכמת הקבלה. האיסורים בעניין לימוד חוכמת הנסתר היו עד לתקופת האר"י. אותם איסורים הוטלו ע"י המקובלים עצמם שסברו כי חוכמה אדירה שכזאת אסור שתהיה לנחלת הכלל ויש להצניע אותה מהטעם שהיא עלולה להתגלגל לידיים לא נכונות ולגרום נזקים קשים לאדם ולסביבתו. מפורסם הוא, למשל, האיסור ללמוד קבלה לפני גיל 40. אמנם, רוב גדולי הקבלה דווקא לא דגלו באיסור זה .שלושה מהבולטים ביותר שבהם : האר"י הקדוש, הרמח"ל ורבי נחמן מברסלב – נפטרו כולם לפני גיל 40, ראיה מוצקה למדי לכך שהם לפחות לא קיימו אותו.. אך בהחלט היו מי שאימצו אותו ונזהרו מאוד בכל הנוגע לפרסום הקבלה. אך מאז זמנו של האר"י הוא ומקובלים נוספים החליטו להתיר את האיסור וקבעו שמצווה לגלות את החוכמה אך לא לעסוק בפן המעשי.

בזמן כתיבת שורות אלה רבבות רבות של אנשים חשים את הצורך להתחבר לחוכמת הסוד ולפלס דרך אל חיים שלווים מספקים ומהנים. כמובן שתהליך זה יש בו מן הברכה והוא אכן מומלץ לכל אדם המרגיש צורך להרגיש את טעם השלמות, הנצחיות והשלווה כמתחייב במטרת הבריאה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

קבלה, עולם הנסתר, למידת קבלה, לימודי קבלה, קבלה ומיסטיקה