סרטונים מומלצים

חרדת טיסה- פחדים וחרדות מטיסות

http://www.drtal.co.il/
חרדת טיסה ופחד טיסות- מה עושים? ד"ר אילן טל, פסיכיאטר, מנהל הקליניקה לתמיכה רגשית מסביר מהן חרדות טיסות ומייעץ מה עושים במקרה של פחדים מטיסות.

פחד מטיסות מובן, במיוחד בגלל הסיבה, שרובנו מרגישים בטחון קיומי, רק כאשר שתי רגלינו יציבות על הקרקע. מה שמאפיין חרדה זו, היא שהיא סובבת סביב מה עלול לקרות, יותר מאשר מה קרה. זאת, לעומת חרדות אחרות, שלפעמים מבוססות על אירועים טראומתיים שאכן התרחשו במציאות.

יש אנשים ששמחים ומאושרים בטיסות. אך מרבית האנשים, מרגישים ולו חוסר ודאות קטן אם בתחילת הטיסה, בנחיתה או במהלך הטיסה. זוהי התנהלות אנושית. אך כאשר החשיבה הופכת לאובססיבית (לא מרפה) והמתח גבוה לאורך כל הטיסה, אז יש צורך בהתערבות מטפל מקצועי, פסיכולוג או פסיכיאטר.
טיפול בחרדת טיסות נעשה בכמה רמות:
ישנם כמה טיפולים טובים לחרדת טיסות. טיפול יעיל בחרדת טיסות הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שבו מלמדים את הסובל מהחרדה איך פחות ופחות להימנע (צעדים קטנים כל פעם), ויותר להתקרב ליעד - טיסה ללא פחדים.

המטפל נותן לסובל מהחרדה, גם כלים להתמודדות, למשל, נעשה בהרפיה ובדימיון מודרך, כאשר חלק חשוב של הטיפול הינו תרגילים מחשבתיים ותיקון חשיבה חרדתית. הטיפול מסייע להחזיר את תחושת השליטה על הגוף.

טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים הינם קצרי מועד ולרוב, הם יעילים ומוצלחים.

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

292 צפיות
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים