סרטונים מומלצים

תזונה ודיאטה לצמחוני טבעוני

תזונה ודיאטה לצמחוני טבעוני. ד"ר קובי עזרא מספר אודות גורמי תזונה החשובים לצימחונים העוסקים בספורט. מה כדאי לספורטאי הצמחוני לאכול לפני האימון?, מה רצוי לספורטאי הצמחוני לאכול לאחר האימון? וכו'... תזונה צמחונית למתאמנים, תזונה צמחונית מאוזנת ועוד... http://diet2all.net

כל עוד התזונה מגוונת, דיאטות צמחוניות וטבעוניות יכולות לספק את כל החומרים המזינים הדרושים בכדי להיות בריאים יותר (למעט ויטמין B12 בתזונה טבעונית קפדנית). עם זאת ישנם מספר חומרים מזינים, כי הם יותר קשים לקבל מתזונה צמחונית או טבעונית, או בגלל שמזונות צמחיים מכילים כמויות קטנות יותר ממוצרים מן החי או משום שהם נספגים פחות בקלות ע"י הגוף. חומרים מזינים העיקריים לשקול לצמחונים וטבעונים הם ברזל, סלניום, ויטמין B12 וחומצות שומן אומגה 3.

רוב הטבעונים וצמחונים מקבלים מספיק חלבון מהתזונה שלהם. עם זאת, חשוב לצרוך מגוון של חלבונים שונים כדי לוודא שאתה מקבל מספיק של כל חומצות אמינו החיוניות. חומצות אמינו הם אבני הבניין של חלבון וחומצות אמינו חיוניים הם אלה שהגוף אינו יכול להפוך את עצמו וכך יש צורך בתזונה. טבעונים וצמחונים אולי גם צריכים לוודא שהם מקבלים מספיק סידן, במיוחד כאשר הנקה כדרישות לעליית סידן בתקופה זו. מקורות שאינם מוצרי חלב של סידן כוללים סויה מועשרת בסידן, אגוז, משקאות אורז ושיבולת שועל, לחם, פירות יבשים, ירקות עליים ירוקים כהים, קטניות וזרעי שומשום.

1. לקטו-צמחונים (אוכל מוצרי חלב, אך לא ביצים, עוף, בשר או פירות ים).
2. אובו-צמחוני (אוכל ביצים אבל לא מוצרי חלב, עופות, בשר או פירות ים).
3. צמחונים לקט-אובו (לאכול ביצים ומוצרי חלב אבל לא עוף, בשר או פירות ים).
4. Pescetarian (לאכול דגים, ביצים ומוצרי חלב אבל לא עוף או בשר).
טבעוני (לא אוכל כל מוצרים מן החי, כולל דבש).

תודה! אתה מוזמן לשתף את הסרטון עם חבריך!

לא אהבת את הסרטון הזה. תודה על שהבעת את דעתך!

405 צפיות
קטגוריה
תזונה ודיאטה
תגיות
תזונה, תזונה נכונה, דיאטה ותזונה, תזונה ודיאטה לצמחוני טבעוני
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים